Telenor Hackathon je takmičenje koje smo organizovali u subotu, 25. februara, s početkom u 10.00h i koje je trajalo do 01.30h. Okupili smo grupu od 42 IT entuzijasta na jednom mestu, a takmičenje je podrazumevalo razvoj Chatbota  - softvera koji će putem Facebook Messenger-a odgovarati na pitanja korisnika Telenora koja su vezana za usluge i proizvode koje Telenor nudi. Uz to, verujemo da smo uspeli da se dobro zabavimo, jedni druge upoznamo, inovativno razmišljamo i testiramo svoje mogućnosti.  

 
 
 
 
 

Učesnici Hakatona su sa nama podelili da je najveća nagrada i motiv za učešće za njih bila prilika da razvijaju rešenja koja imaju interesantnu temu, a razvoj Facebook Messenger Chatbota je definitivno bio zanimljiva tema. Kao bonus, tri tima čije je rešenje ocenjeno kao najbolje, osvojila su i novčane nagrade, i to:


 

 

1. NAGRADA:

I like Big Bots

 
 

2. NAGRADA:

Chumbawamba

 
 

3. NAGRADA:

T-800

 
 
 
 

 
 
 
 

Podeli svoje utiske sa Telenor Hackathon-a

 

Često postavljena pitanja

 

Ko može da se prijavi?

 

Na hakaton mogu da se prijave timovi od dva do četiri člana. Svi članovi bi trebalo da  ispunjavaju sledeće uslove:

- Da su punoletni

- Da nisu osuđivanni ili krivično gonjeni u trenutku podnošenja prijave za učešće na takmičenju.

Korisno je i da imaju znanja i veštine koje su im potrebne kako bi samostalno razvili Chatbota :)

Kako smo dobili veoma veliki broj relevantnih prijava timova u kojima nisu svi članovi državljani Republike Srbije, odlučili smo da svim zainteresovanim pojednicima, bez obzira na državljanstvo, koji ispunjavaju ostale nadevene uslove, omogućimo da se prijave na hakaton 


Da li će svi koji se budu prijavili za događaj  moći da učestvuju?

 

Želimo da  događaj koji organizujemo bude pozitivno i značajno iskustvo za sve učesnike koje će dugo pamtiti. Sa druge strane, imamo ograničeni prostor i resurse. U  zavisnosti od broja prijavljenih timova, zadržavamo pravo da izvršimo selekciju učesnika. Nekoliko dana pre samog događaja ćemo poslati mejlove svim učesnicima koji će biti pozvani na događaj, a spisak ćemo objaviti i na ovoj stranici.  Pre glavnog događaja imaćemo meet-up, u okviru kojeg ćemo sa učesnicima podeliti API i ostalu dokumentaciju koja je neophodna za razvoj rešenja, kao i da bismo odgovorili na sva dodatna pitanja svih učesnika.


Šta je potrebno da ponesem sa sobom na događaj?

 

Prilikom dolaska na Hackathon potrebno je da svi članovi vašeg tima  ponesu svoje lične karte, kao i da sve vreme održavanja Hackathona na sebi nose ili pri sebi imaju akreditacije koje će dobiti od Telenora. Takođe, potrebno je da ponesu i  svoje računare, na kojima ćete razvijati rešenje. Mi ćemo obezbediti infrastrukturu, internet, hranu, piće i zabavu :)


Šta ako nemam tim, a želim da se prijavim?

 

Na žalost, ovog puta nećemo  biti u mogućnosti da pojednicima pružimo priliku da se samostalno prijavljuju za učešće. Iako ćemo imati brojne pauze za druženje i opuštanje, hakaton je po svojoj prirodi naporan događaj, pa je važno da tokom događaja  svi učesnici budu u prilici da podele pritisak sa ostatkom svog tima. Ipak, ohrabrujemo vas da ostavite svoju prijavu, kako bismo vas imali u vidu za neki od narednih događaja koje planiramo.


Da li mogu naknadno da promenim sastav tima?

 

Ukoliko želite da promenite članove tima, to je moguće učiniti isključivo tokom trajanja prijave, slanjem poruke na mejl adresu hackathon@telenor.rs. U  mejlu je potrebno dostaviti informacije i biografiju novog/novih članova tima.  Nakon završetka perioda za prijave, nije moguće menjati sastav timova.


Šta ukoliko neko od članova tima ne bude mogao da dođe na događaj?

 

Ukoliko neko od članova tima  ne bude mogao/la da dođe na događaj, biće nam veoma, veoma žao, što nećemo biti u prilici da se upoznamo sa njim/njom. Kako je ograničenje veličine tima od dva do četiri člana, ukoliko sa članovima koji su odustali/sprečeni vaš tim bude brojao makar dva člana, to neće uticati na vaše učešće. Ukoliko unapred znate da  neko od prijavljenih članova ne može da dođe, pošaljite nam mejl na hackathon@telenor.rs.


Šta ako budem morao da izađem tokom trajanja događaja?


Naravno, možete izaći, ali je važno da u svakom trenutku tokom trajanja događaja imamo makar jednog člana tima koji je prisutan. Ukoliko svi odete, nećemo biti u mogućnosti da vaše rešenje razmatramo u nastavku takmičenja.


Šta ako mi se pokvari računar?


:( Na licu mesta  će biti prisutne kolege iz IT Supporta koje će dati sve od sebe da nam pomognu, ali ne možemo da vam obezbedimo zamenski računar.


Ukoliko na licu mesta budem imao/la pitanja, kome mogu da ih postavim?


Organizovali smo poseban tim mentora  i iz IT i iz biznis oblasti koji će imati vidljive oznake i koji će vam biti na raspolaganju tokom celog događaja.


Da li mogu da koristim deo open source koda  za svoje konačno rešenje?


Apsolutno. Sa druge strane, vaše rešenje ne sme da  uključuje sadržaj koji je zaštićen autoriskim pravima, licencom, ugovorom o poslovnoj tajni, pravom o intelektualnoj svojini ili drugim vlasničkim pravom, osim ukoliko vi niste vlasnici ili  imate dozvolu od zakonitog vlasnika. 


Šta znače kriterijumi za izbor pobedničkih rešenja?


Kriterijumi koji će uticati na izbor pobedničkih rešenja podrazumevaju da rešenje na kraju događaja mora biti funkcionalno  (odnosno, da chatbot radi :)). Dalje, potrebno je da ima izvestan poslovni potencijal za Telenor, da rešenje bude upotrebljivo i korisno i da na najbolji način koristi  API i ostale izvore podataka koje ćemo podeliti. Na konačan izbor će uticati i zanimljivost prezentacije rešenja i ko je favorit publike.


Ako naše rešenje bude pobedničko, šta  se dalje dešava?


Tri  pobednička tima će zaključiti sa Telenorom ugovor o isključivom ustupanju autorskih prava na razvijenom rešenju bez naknade, kojim će Telenoru preneti sva prenosiva prava intelektualne svojine i predati izvorni kod aplikacije ovlašćenim predstavnicima Telenora. Nakon toga, mogu očekivati isplatu novčane nagrade J


Ako naše rešenje bude pobedničko, kada možemo očekivati isplatu novca?


Jumbo-size čekovi koje će pobednici dobiti na kraju događaja nisu platežno sredstvo. Novac će leći na tekuće račune članova pobedničkih timova u roku od 30 dana od  održavanja događaja. 


Opšti uslovi

 
„Telenor Hackaton“ je takmičenje u pravljenju softverskog rešenja na zadatu temu u veoma kratkom vremenskom roku (aproksimativno 9-10 sati). Tema aplikacije će biti chatbotovi – softveri koji umesto ljudi mogu da kroz Facebook Messenger postojećim i potencijalnim korisnicima Telenora ponuditi odgovore na pitanja koja ti korisnici imaju. Više informacija možete pronaći u pravilima konkursa:
 
Preuzmite pravila konkursa (PDF) Preuzmite ugovor o prenosu autorskih prava (PDF)
 
 
 
 
Naš partner, kompanija IBM je odlučila da dodatno podrži sve učesnike hakatona tako što će svima biti omogućeno besplatno korišćenje IBM cloud platforme Bluemix.
 

Detaljnije



U nastavku je par korisnih informacija koje vam mogu dodatno pomoći ukoliko se odlučite da iskoristite IBM platformu za vaše chatbot rešenje (zahvaljujući IBM Watsonu, ova platforma nudi mogućnosti razumevanja prirodnog jezika i dijaloga): 

Preporuke korisnih servisa možete naći u okviru kataloga https://console.ng.bluemix.net/catalog/: 
  • Conversation Service - za razvoj chatbot-a 
  • NodeRed Starter - pre-konfigurisano okruženje u kome je moguće grafičko "programiranje" odnosno povezivanje toka poruke 
  • Watson Discovery Service - na osnovu teme razgovora ili ključnih reči može se dobiti relevatan i obrađen analitički sadržaj iz velikog broja izvora 
  • Visual Recognition Service - prepoznavanje objekata ili osoba na osnovu otpremljenih fotografija 
  • Tradeoff Analytics Service - na osnovu zadatih kriterijuma i preferenci korisnika može se uraditi komparacija više ponuđenih izbora i preporučiti najoptimalnija opcija 
  • Text to speech i Speech to text servisi 

Primer kako uz pomoć IBM cloud platforme možete napraviti chatbot-a za Facebook messenger pronađite ovde: https://www.ibm.com/blogs/bluemix/2016/05/bot-for-facebook-messenger-using-bluemix/

Predlog gde možete naći dokumentaciju od koje je najjednostavnije početi: https://www.ibm.com/watson/developercloud/doc/conversation/index.html