Menu
O TELENORU NOVOSTI NOVOSTI I SAOPSTENJA TELENOR SE PRIDRUŽUJE KAMPANJI „KLIKNI BEZBEDNO“
NAZAD
 

Telenor se pridružuje kampanji „Klikni bezbedno“

Na Dan bezbednosti na Internetu najavljen nastavak kampanje Ministarstva za telekomunikacije i informaciono društvo u celoj Srbiji Srpski mobilni operatori podržali borbu za bezbednost dece na Internetu

 
Beograd, 9. februar 2010. – Zbog zabrinjavajućih zaključaka istraživanja o zaštiti dece na Internetu, Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo Republike Srbije nastavlja kampanju „Klikni bezbedno“. Kompanija Telenor pridružuje se ovoj borbi za bezbednost dece na Internetu kao jedan od partnera.
 
 
Iskorak u odnosu na do sada urađeno jeste to da će se tokom ove godine edukovati psiholozi, pedagozi i saveti roditelja na temu bezbedne upotrebe Interneta u školama širom Srbije, kako bi te informacije preneli nastavnicima i drugim roditeljima dece iz škola iz kojih dolaze. Podršku projektu edukacije dalo je i Posebno odeljenje za visokotehnološki kriminal, čiji će predstavnici biti predavači.

Deca u Srbiji imaju jednostavan pristup kućnom računaru, više od 90 odsto ispitanika ima otvoren profil na Fejsbuku, a čak više od 60 odsto među prijateljima ima osobu koju ne poznaju lično, dok sa njim četuju pa čak i razmenjuju fotografije.

Ovo su samo neki od nalaza istraživanja koji ukazuju na sve veći broj dece koja su na neki način ugrožena na Internetu. Nasuprot tome, roditelji mahom smatraju da korišćenje računara ne može da naškodi njihovoj deci.

U potrazi za dobrim partnerima na ovom važnom projektu Ministarstvo se obratilo i Telenoru.

„Od telekomunikacija i deca i roditelji danas imaju velike koristi. Deca su strastveni i razigrani korisnici kompjutera i mobilnih telefona. Ali potrebno je usmeriti ih i zaštiti. Bezbednost dece naša je prva briga i zato moramo da učinimo sve što možemo da ograničimo distribuciju spornih sadržaja. Filter protiv zloupotrebe dece je tehnička prepreka koja mobilnim telefonima i kompjuterima blokira pristup vebsajtovima sa spornim sadržajima. Telenor grupa je pionir u ovoj oblasti i prvi telekomunikacioni operator u svetu koji sarađuje sa organima bezbednosti i javnog reda u stvaranju takvog filtera. Podjednako je važno obrazovati mlade o mogućim zloupotrebama na Internetu. U skladu sa tim, 2009. godine smo u saradnji sa nevladinim sektorom i Ministarstvom unutrašnjih poslova podržali veliki broj radionica za osnovne škole širom Srbije, a ove godine podržaćemo akciju Ministarstva za telekomunikacije i informaciono društvo ’Klikni bezbedno’“, kaže Ćel-Morten Jonsen, generalni direktor Telenora u Srbiji.

Oko 30 odsto ispitanika – dece do 18 godina – ima bar jedno loše iskustvo stečeno na Internetu ili poznaju osobu koja je na ovaj način doživela neprijatnosti. Više od 40 odsto je zabrinuto zbog mogućnosti lažnog predstavljanja na Internetu.

Dan bezbednosti na Internetu ustanovljen je 2004. godine na inicijativu Evropske unije, koja promoviše bezbednu upotrebu Interneta i mobilnih telefona među decom i mladima. Od tada se svakog februara kroz seriju događaja i aktivnosti u celom svetu ukazuje na značaj zaštite dece na Internetu. Ovogodišnji slogan globalne kampanje glasi „Razmisli pre nego što postaviš“.
 
Poruka deci koja koriste Internet je jednostavna: istražujte svet Interneta i koristite sve njegove prednosti, ali budite uvek na oprezu i posavetujte se sa roditeljima, nastavnicima, i svojim drugarim kada god naiđete na nešto sumnjivo.
Poruka roditeljima: raspitajte se o svim opasnostima, ali nemojte deci ograničavati slobodu. Važno je da sa decom razgovarate o prednostima i manama korišćenja Interneta i računara uopšte.