Menu
O TELENORU NOVOSTI NOVOSTI I SAOPSTENJA TELENOR POTENCIJALNO UTIČE NA POVEĆANJE BROJA KORISNIKA INTERNETA U SRBIJI
NAZAD
 

Telenor potencijalno utiče na povećanje broja korisnika Interneta u Srbiji

 
Korišćenje mobilnog Interneta u Srbiji se razvija velikom brzinom, besplatan Internet na telefonu u prvih sedam nedelja aktiviralo više od 282 000 građana
 


27. novembar 2010 – Prema statističkim podacima koje je objavila Opera Softver, Srbija je na prvom mestu među vodećim evropskim zemljama u pogledu porasta broja poseta Internet stranicama preko mobilnog telefona i broja korisnika, pri čemu svaki korisnik u proseku pretraži 385 stranica mesečno. U Srbiji, Telenorovi korisnici Opere dnevno u proseku otvore oko 80 Internet stranica, odonsno 2400 mesečno.

Prema ovim podacima, korišćenje mobilnog Interneta u Srbiji razvija se velikom brzinom, zahvaljujući saradnji kompanije Telenor i Opere, kroz uslugu „Telenor klik“. Besplatni Internet na mobilnom telefonu u prvih 11 nedelja, otkada je predstavljena ova usluga, aktiviralo je više od 282 000 građana. Oko 50 odsto ljudi u Srbiji nikada nije koristilo Internet, prema istraživanju Republičkog zavoda za statistiku, a u Evropi 18 odsto. Aktiviranje ove usluge u Srbiji potencijalno može uticati na poboljšanje te statistike.
 
„Uvođenje usluge ‘Telenor klik’ sa Operom predstavlja pravu malu revoluciju, jer je zahvaljujući njoj mobilni internet dostupan za sve stanovnike Srbije koji koriste standardne mobilne telefone. Drago mi je što smo uspeli da integrišemo Operu Mini, društveni i mrežni agregator, upravljenje saobraćajem u mreži, pristup internetu putem telefona i odgovarajući sadržaj internet medija u jedinstvenu uslugu ‘Telenor klik’ koja ima više od 237 000 aktivacija“, kaže Marek Slačik, direktor marketinga u Telenoru u Srbiji. 
 
 U julu 2010. Bilo je 20 000 aktivnih Telenorovih korisnika Opere mini, da bi nakon aktiviranja usluge „Telenor klik“, taj broj u oktobru bio 120 000.

„Mobilni internet je sve popularniji u Srbiji, a Telenor je prvi operator koji je ispratio ovaj trend. Velika potražnja za tim, zajedno sa uslugom Telenor klik, omogućiće Srbiji da zadrži mesto među vodećim evropskim zemljama u pogledu mobilnog pristupa internetu“, kaže Lars Bojlesen, generalni direktor Opere.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku za 2010. godinu, 82 odsto domaćinstava u Srbiji ima mobilni telefon, 39 odsto ima Internet priključak, a gotovo 22 odsto koristi Internet sa mobilnog telefona. Te cifre pokazuju da postoji još prostora za njegovo širenje. Istraživanje o elektronskim komunikacijama u domaćinstvima u Evropi za 2010. pokazuje da 87 odsto domaćinstava ima mobilni telefon, 57 odsto ima Internet priključak, a 56 odsto koristi Internet sa mobilnog telefona.

Visoka cena, nedovoljna kontrola troškova, izgled veb stranica neprilagođen malom ekranu i spor protok glavni su razlozi za izbegavanje Interneta na telefonu.  Usluga „Telenor Klik“, koja Telenorovim korisnicima omogućava besplatan pristup Internetu i sa jednostavnijih modela mobilnih telefona, aktivira se prosleđivanjem SMS poruke sa tekstom „Klik“ na broj 9000 i prihvatanjem uslova korišćenja u povratnoj poruci putem linka. Ponuda obuhvata Telenor pretraživač Opera Mini, koji omogućava pregled veb sadržaja kao na računaru i Telenor Komunikator, koji objedinjuje pristup imejl servisima, socijalnim mrežama i čet na jednom mestu. Nakon promotivnog perioda cena će biti 290 dinara sa porezom.

Pretraživač Opera Mini koristi servere za prilagođavanje sadržaja veb sajtova za prikaz na mobilnom telefonu i smanjuje Internet stranice do odgovarajuće veličine, ne menjajući pri tome način na koji se ta stranica koristi. Kompresija veličine preko Opere Mini iznosi do 90 odsto, što znači da gotovo 1500 megabajta Internet stranica može da se pretražuje preko Opere Mini, a da korisnik ne prekorači granicu od 150 megabajta.

U Strategiji razvoja širokopojasnog pristupa u Republici Srbiji do 2012. godine, kао jedan od važnih strateških ciljeva izdvaja se smanjivanje razlike stope penetracije širokopojasnih priključaka između Republike Srbije i razvijenih evropskih zemalja. Kao osnovni problemi pristupa Internetu navode se loš kvalitet mreže, nefleksibilni sistem tarifiranja usluga i relativno visoke cene. Rešenje se nalazi u podsticanju slobodnog nadmetanja na telekomunikacionom tržištu i proširenju skupa usluga које operator može da ponudi krajnjem korisniku.

Veća dostupnost Interneta doprinela bi bržem razvoju privrede i društva i kreiranju novih radnih mesta, što je i pokazala Analiza društvenog i ekonomskog uticaja Interneta u privredama u razvoju, koju je za Telenor sprovela konsultantska kuća Boston Consulting Group.