Budi deo dobre komunikacije

Share this:

Menu
O TELENORU O NAMA DRUŠTVENA ODGOVORNOST ODGOVORNO POSLOVANJE BUDI DEO DOBRE KOMUNIKACIJE

Share this:

 
 
 

Telecentar

 
U junu 2015. godine, u Gradskoj organizaciji gluvih Beograda, otvoren je prvi onlajn audio i video servis za prevođenje na znakovni jezik – Telecentar.
 
U saradnji s Ministarstvom rada, zapošljavanja, boračkih i socijalnih pitanja, Telenor je uručio pedeset tableta, pristup internetu i specijalizovane tarifne pakete predstavnicima 44 organizacije gluvih i nagluvih širom Srbije.
 
Ovaj video relej centar omogućiće  gluvim i nagluvim osobama ili korisnicima znakovnog jezika da lako komuniciraju sa javnim ustanovama i institucijama sistema koje ne poznaju znakovni jezik, kao i da lakše obavljaju svakodnevne aktivnosti u privatnom životu.
 
U februaru 2014. godine, Telenor fondacija podržala je internetom i  donacijom od 20 računara otvaranje internet kluba u okviru Gradske organizacije gluvih Beograda, gde se sada i nalazi kancelarija Telecentra.
 

 
 

Brzina promena u digitalnoj eri predstavlja izazov za društveno ugrožene grupe, ali nudi i nebrojene mogućnosti.

 
Upravo zato, cilj naše društvene odgovornosti jeste da obezbedimo lakši pristup digitalnim komunikacijama ugroženim grupama i pomognemo im u procesu socijalne inkluzije. 
 

APLAUZ

Korisnici znakovnog jezika vizuleno primaju informacije, i konvencijalni aplauz gluvim ljudima ne moze izazvati emociju koj izaziva ovaj adekvatno prikazan znak za aplauz.


 
 
Poslednjih trideset godina, počevši od SMS poruka, preko servisa kao što su Skype i Viber,  WhatsApp mobilne komunikacije odigrale su značajnu  ulogu u  olakšavanju komunikacije za gluve i nagluve osobe.
 
Telenor je u Srbiji prepoznao značaj digitalizacije za ovu zajednicu, ali i činjenicu da su pripadnici zajednice gluvih često  pioniri u korišćenju savremenih tehnoloških rešenja.
 

JA SE ZOVEM JELENA

Da li ste znali da svaki član zajednice gluvih ima svoje znakovno ime? 


 
 

Naše aktivnosti u Srbiji

 
U Srbiji živi više od 30.000 gluvih i oko 100.000 nagluvih osoba. Konvencija Ujedinjenih nacija o pravima osoba sa invaliditetom definiše znakovni jezik i izjednačava ga s govornim jezicima, što je 2015. godine učinila i Republika Srbija usvajanjem Zakona o upotrebi znakovnog jezika.
 
Zajednici gluvih zagarantovano je pravo na informisanje na znakovnom jeziku i pravo da na jednakim osnovama, u odgovarajućim formama podrške, pristupe informacijama.
 

TELENOR

Da li ste znali da se na srpskom znakovnom jeziku speluju samo lična imena i pojmovi koji se često ne koriste u zajednici. Telenor ima svoj znak!


 
 

Naš doprinos društvu

Želimo da imamo odgovoran odnos prema društvu u kome poslujemo.
 
 
 

Telenor fondacija

Tu smo da pomognemo.

 
 
 

Životna sredina

Pokrećemo i podržavamo aktivnosti za očuvanje životne sredine.