Menu
O TELENORU KARIJERA TELENOR DOBRE VESTI TELENOR DOBRE VESTI, BROJ 7
NAZAD

Telenor dobre vesti, broj 7

Poštovani čitaoci,

Pre nego što zajedno krenemo u nove pobede, iskoristićemo priliku da vam poželimo sve najbolje u novoj godini. Nadamo se da ćete u njoj ostvariti sve svoje poslovne ciljeve i steći još više znanja koje će vam u tome pomoći.
 
Kao i uvek, i u godini pred nama mladi talenti će biti u našem fokusu, te nam je izuzetno zadovoljstvo što ćemo po drugi put podržati projekat Američke privredne komore „AmChamps – Mladi lideri promena“. Taj jednogodišnji program pruža studentima završnih godina fakulteta i mladim menadžerima mogućnost da steknu praktična znanja, veštine i iskustva koja mogu primeniti u svojoj karijeri. Nova generacija AmChamps lidera je predstavljena i oni će se kroz mentorski program razvijati na ličnom i poslovnom planu, a najbolji će se oprobati i u praktičnom radu u Telenoru.
 
Pozivamo vas da ih svakako pratite putem AmChamps Facebook strane i iskoristite već sledeću priliku da se prijavite i pokažete svoje znanje i umeće. Možda baš vi ukrstite koplja sa najboljima i najtalentovanijima u zemlji i postanete sledeći mladi lider promena.
 
Ponosni smo što i u svojim redovima imamo mnogo mladih i talentovanih kolega, i želimo da vam ih predstavimo. U ovom broju Telenor dobrih vesti upoznaćete decembarskog radnika meseca – Uroša Zorića. Karijeru je započeo tokom senior model prakse, a danas, kao specijalista za korisničko iskustvo, sa kolegama iz biznis tima čini sve da olakša komunikaciju naših korisnika kako bi sve usluge i servisi bili jednostavni, dostupni i jasni.
 
Ukoliko ste u novogodišnje ciljeve uvrstili i odabir budućeg zanimanja ili pak želite da promenite  posao, savetujemo vam da obratite pažnju na tekst o sve traženijim STEM zanimanjima. Ti poslovi su u neposrednoj vezi sa naukom, tehnologijom, inženjerstvom i matematikom, a o njihovoj ekspanziji svedoči i činjenica da najnaprednije države sveta zasnivaju svoje strategije obrazovanja  upravo na trendovima u STEM oblastima.
 
Želimo da vas upoznamo i sa našim OnBoarding programom, koji omogućava novim kolegama da se bolje upoznaju sa okruženjem, organizacijom posla, korporativnom kulturom, najvažnijim procesima i procedurama u Telenoru.
 
Ne zaboravite da redovno posećujete naš LinkedIn profil putem koga uvek možete da saznate novosti u vezi sa našom kompanijom, kao i da se infomišete o novim konkursima i otvorenim pozicijama. Naravno, iskoristite priliku i da nas pitate ono što vas interesuje – pošaljite nam imejl na dobre.vesti@telenor.rs.
 
 
Ivana Trifunović,
Direktorka Ljudskih resursa 

Zanimanja budućnosti

Kako odabrati buduće zanimanje: Oslušnite sebe i otkrijte oblasti rada koje vas posebno zanimaju.
 
Sadašnji i budući studenti u Srbiji nalaze se pred važnom životnom prekretnicom,− izbor budućeg zanimanja. Većina njih ima tek maglovitu predstavu o pravcu u kom bi se kretao njihov profesionalni razvoj. Često ih saveti koje dobijaju iz svoje okoline usmeravaju na oblasti informacionih tehnologija, kao sigurnog izbora za buduću karijeru. Međutim, zanimanja  koja doživljavaju najveću ekspanziju na globalnom nivou ne podrazumevaju isključivo informacione tehnologije.  
 
Već nekoliko godina je jasan naglasak na zanimanjima koje možemo podvesti pod akronim STEM (science, techology, engineering, mathematics), odnosno zanimanja koja su u neposrednoj vezi sa naukom, tehnologijom, inženjerstvom i matematikom. Te oblasti decenijama unazad doživljavaju veliku ekspanziju i omogućavaju pojedincima koji su se u okviru njih specijalizovali blistave karijere i mogućnost da svojim zalaganjem naprave pomak. Najnaprednije države sveta zasnivaju svoje strategije obrazovanja  na trendovima u STEM oblastima.   
 
 Ipak, ostaje pitanje zašto bi se maturant u Srbiji kroz sopstveno obrazovanje opredelio za neko od  STEM zanimanja? Osim potencijalne zarade, koja je znatno veća u odnosu na moguću zaradu u drugim oblastima zanimanja i prateći maksimu „ništa ne uspeva kao uspeh“, zaposleni u STEM oblastima imaju priliku da sarađuju sa izuzetnim pojedincima i da se lično i profesionalno usavršavaju. Njihovi poslovi su dinamični, podrazumevaju prilagođavanje svakodnevnim inovacijama  i zahtevaju kontinuirano učenje.
 
Kompanija Telenor, kao najpoželjniji poslodavac u Srbiji, prati globalne trendove u zanimanjima koja posebno vrednuje. Ukoliko sagledamo aktivne konkurse koji su se kontinuirano oglašavaju, uočljiv je trend potražnje stručnjaka iz STEM oblasti: IT i Data analitičari, analitičari za bezbednost informacija, softver developeri, inženjeri tehnološke infrastrukture, analitičari uvida u korisnike, stručnjaci za digitalne tehnologije kao i mnoga druga zanimanja. Pored poželjnih veština koje se se stiču kroz obrazovanje u STEM oblastima, potrebno je da pojedinac poseduje  spremnost i želju za usvajanjem novih znanja iz oblasti u kojoj se specijalizovao, kao i radoznao duh koji će ga nagnati na proaktivno usvajanje informacija iz oblasti koje ga profesionalno interesuju. Dakle, važna je motivacija za bavljenje određenim zanimanjem koja nije na prvom mestu uslovljena materijalnim aspektima ili prestižom, već proizlazi iz ličnosti samog pojedinca i deo je njegovog identiteta.
 
Naš savet mladim i ambicioznim pojednicima koji biraju buduće zanimanje – oslušnite sebe i sopstvena interesovanja, utvrdite koje su to oblasti rada koje vas posebno zanimaju. U informatičkoj eri u kojoj živimo, znanje koje posedujete predstavlja svojevrsnu valutu i zbog toga vodite računa o njemu negujući svoja interesovanja.  Koristite alternativne kanale kako biste unapredili sopstveno znanje: pratite pojedinca kome se profesionalno divite putem e-konferencija, Youtube kanala ili bloga. Pronađite virtuelnu zajednicu koja deli slična interesovanja kao i vi i podelite znanja koja imate. Pohađajte online treninge iz oblasti koje su vam primamljive (npr. Coursera, ...). Pratite svoj napredak, iznesite sa samopouzdanjem svoje ideje i sigurno ćete biti primećeni.
 

Rad u Telenoru iz ugla specijaliste korisničkog iskustva

Uroš Zorić je specijalista korisničkog iskustva u biznis timu Telenora. Njegov prvi kontakt sa Telenorom bio je senior model prakse. “Moj tim se bavi onlajn uslugama, kao što su onlajn prodavnica, korisnički portal i aplikacija. Moj posao je da se postaram da je korisnicima lako da koriste onlajn kanale , I da su oni jasni I lako dostupni” kaže, Uroš.


OnBoarding u Telenoru: Program upoznavanja novih zaposlenih sa načinom rada i okruženjem

Slažemo se da je prvi utisak koji novozaposleni ostavi na poslodavca jako važan, ali podjednako je važan i utisak koji kompanija ostavlja na novu koleginicu ili novog kolegu, i to može biti jedno od najtrajnijih sećanja sa radnog mesta.
 
„Da li je moja kravata na mestu i da li sam pogodio boju košulje? Ko su moje nove kolege? Kako ću se pokazati sa novim radnim zadacima?“ samo su neka od pitanja koja novozaposleni postavljaju sami sebi. Da bi se izbegla ova početna nelagodnost, a period uklapanja u novu radnu sredinu bio što prijatniji, u Telenoru postoji OnBoarding program. Prijateljsko i dinamično okruženje, srdačnost prilikom dočeka novozaposlenog, benefiti zapošljavanja, ali i jasna očekivanja od posla jesu okosnice našeg OnBoarding programa.
 
Od momenta kada budući zaposleni prihvati ponudu za posao započinje proces upoznavanja i uklapanja u novu radnu sredinu. OnBoarding program inicira tim za učenje i razvoj Službe ljudskih resursa tako što svakog novozaposlenog upoznaje sa drugarom ili Buddy-jem, kolegom koji je već deo Telenor tima. Buddy će dočekati novog kolegu prvog radnog dana i pružiti mu podršku na novom radnom mestu.  Za nas koji već neko vreme radimo u kompaniji, poznavanje organizacije i sistema odgovornosti za različite aktivnosti deo je svakodnevice, ali za novozaposlenog taj proces učenja može biti dug i ne tako prijatan, naročito ako kroz njega treba da prođe sam.
 
U toj, nimalo lakoj igri istraživanja i učenja, drugar ili Buddy pružiće pomoć novopridošlom kolegi bilo tako što će mu pokazati gde da nađe potrebne resurse za rad, ili pak tako što će mu dati neki koristan savet − kako da pronađe mesto za parking ili gde može da pojede toplu supu. Predusretljivi Buddy će nastojati da odgovori na sva pitanja novozaposlenog. Ukoliko na neko od njih i ne zna odgovor, znaće ko je prava osoba koja u datom slučaju može biti od pomoći.   
 
Svaki segment poslovanja u Telenoru  propraćen je modernim sistemima koji nam obezbeđuju da na jednostavan i kreativan način budemo u toku sa telekomunikacionom industrijom i da naše poslovanje dobro funkcioniše. Kako bi  se novozaposleni pripremili za nove radne zadatke i usmerili na njih, timovi Ljudskih resursa i Tehnike obezbediće im u prvim danima potrebna sredstva za rad i pristupe različitim aplikacijama koje će svakodnevno koristiti.
 
Neizostavne su i poruke dobrodošlice i upoznavanje sa korporativnim sadržajima preko kompanijskih medija koji novoj koleginici ili kolegi daju širu sliku naše organizacije lokalno i globalno, u kontekstu ostalih poslovnih jedinica koje su deo Telenor grupe. U prvih mesec dana novozaposleni će, prolazeći kroz Telenorov OnBoarding program,  dobiti „Telenor u malom“, što će biti sasvim dovoljno da zaviri u naš biznis i da nastavi da istražujete samostalno. U okviru OnBoarding programa, kroz specijalizovanu radionicu nove koleginice i kolege upoznaju se sa organizacijom, korporativnom kulturom, kao i sa najvažnijim procesima i proceduramau kompaniji. Tokom grupnih aktivnosti i diskusija,  podstičemo sve učesnike radionice da razmene svoja poslovna iskustva, zapažanja ili izazove sa kojima se susreću u radu. To je i trenutak kada tim za učenje i razvoj Telenora  nastoji da odgovori na sva pitanja novozaposlenih. Deo radionice su i posete Korisničkom servisu i Tehničkom centru, gde se prate dešavanja na mreži u celom regionu. Posete su često jako zanimljive i propraćene mnogobrojnim pitanjima o radu službi sa kojima kolege nemaju često prilike da sarađuju. Jedna od svrha te radionice jeste da, pored učenja o organizaciji, učesnici kreiraju i svoje mreže poznanstava za buduće poslovne zadatke.
 
I, na kraju, želeli bismo da poručimo novim koleginicama i kolegama – ta radionica znači samo formalan završetak OnBoarding programa u Telenoru. Ali pravo putovanje kroz Telenor tek počinje izvršavanjem poslovnih zadataka i izazova na koje ćete nailaziti, kao i primenom stečenog znanja koje, ako želite, možete stalno nadograđivati.

 

Dobro došli u Telenor!