Menu
O TELENORU KARIJERA TELENOR DOBRE VESTI TELENOR DOBRE VESTI, BROJ 3
NAZAD
 

Telenor dobre vesti, broj 3

 

Poštovani čitaoci,

 

Dobro došli na stranice trećeg broja „Telenor dobrih vesti“.

U Telenorovim Ljudskim resursima verujemo da su forma i dizajn u službi sadržaja. Nastojimo da se pridržavamo ovog principa u svim našim aktivnostima, bilo da selektujemo kandidate, komuniciramo politiku bonusa zaposlenima ili stvaramo sadržaj ovog biltena.
 
Kod zapošljavanja nam je važno da sa što većom sigurnošću utvrdimo da kandidat zaista vlada veštinama i znanjima koje je naveo u radnoj biografiji. Lepo dizajniran CV je plus za kandidata, ali mu neće mnogo pomoći ako je sadržaj nerelevantan. Kada zaposlenima komuniciramo politiku bonusa, želimo, pre svega, da budemo sigurni da su u potpunosti razumeli koje poslovne ciljeve treba da ispune, kako to mogu da učine i koliki će im bonus biti isplaćen u slučaju uspeha. Ako će im u razumevanju pomoći neki drugi alati poput infografika, tim bolje.
 
Ni bilten Telenor dobre vesti nije izuzetak. U svakom broju polazimo od zahteva da tekstovi budu razumljivi, pristupačni i kratki. U kombinaciji sa izborom relevantnih i korisnih tema ovakav pristup omogućava nam da dopremo do najšireg kruga čitalaca ovog biltena i steknemo nove. Ali forma u službi sadržaja ne znači da ćemo se slepo držati jednog dizajna. Povrh svega, povratne informacije koje smo dobili od vas, čitalaca, ukazale su nam da je neophodno da ga modernizujemo. Rezultate možete videti već u ovom broju i nadamo se da vam se dopadaju (odnosi se na bilten koji se šalje i-mejlom, a za koji se možete prijaviti preko sledećeg linka, prim. ur).
 
Kad već pišem o odnosu sadržaja i izgleda, imate li LinkedIn profil? Da li je kompletan? Predstavlja li vas u najboljem svetlu? Ako ste na sva pitanja odgovorili potvrdno, da se prijavljujete za posao u Telenoru, a da ste po svim ostalim kriterijumima na istom ili sličnom nivou sa ostalim kandidatima, imali biste blagu prednost. Ako ste na neko od pitanja odgovorili odrično, pozivam vas da pročitate tekst „Zašto je korisno imati LinkedIn profil?“
 
Sve ovo ne znači da je put do zaposlenja u kompanijama iz informaciono-telekomunikacionog industrije (IKT) moguć samo ako imate mnogo radnog iskustva i znanja, dobar CV i jake preporuke. Neretko je ulazak moguć na „mala vrata“ kroz programe stažiranja. Telenor ima ovakve programe već četiri godine. Iako je njihova primarna svrha sticanje prvih radnih iskustava, neretko se desi da stažisti u potpunosti iskoriste pruženu priliku i postanu deo Telenorovog tima. O tome će vam najbolje posvedočiti kolega Filip Filipić iz Službe korporativnih komunikacija.
 
Briga o zaposlenom ne završava se sa njegovim zaposlenjem i pružanjem redovne operativne podrške. Zaposlenima je neophodno omogućiti prostor za napredak, pružiti priliku da odgovore na nove i složenije izazove, prepoznati njihove talente i ulagati u njih. Zaposleni koji ne vidi jasan put sopstvenog napretka u kompaniji, pre ili kasnije postaje nezadovoljan što dovodi do pada efikasnosti, angažovanosti i motivisanosti. Da bismo to sprečili veliku pažnju posvećujemo mogućnosti za razvoj zaposlenih, o čemu više informacija možete naći u istoimenom tekstu.
 
Pred nama je kraj godina i početak sezone praznika. To je pravi trenutak za odmor u krugu najbližih. Koliko god posao bio važan deo naših života, ovakvi praznici nas podsete na istinske vrednosti: naše najbliže, porodicu i prijatelje. Uz njihovu podršku sve je lakše, zar ne? Stoga vam želim da i naredne godine uživate u njihovom društvu, ljubavi i podršci.
 
Ivana Trifunović
Direktorka ljudskih resursa

 

Zašto je korisno imati LinkedIn profil?


Opšte je poznato da je ogroman broj mladih u Srbiji prisutan na društvenim mrežama. To potvrđuju i rezultati obimnog istraživanja sprovedenog među učenicima, nastavnicima i roditeljima, u okviru projekta „Zaustavimo digitalno nasilje“, koji realizuju Telenor, UNICEF i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Između ostalog, rezultati su pokazali da samo 11 odsto starijih osnovaca i osam odsto srednjoškolaca nema Fejsbuk nalog. Ali kakva je situacija sa starijom, radno sposobnom populacijom?

 

U Srbiji, radno najsposobniji deo stanovništva, starosti od 25 do 44 godine, čini 27 odsto od ukupnog broja stanovnika (izvor:procene RZS). S druge strane, ta ista starosna grupacija čini 44 odsto (izvor: Socialbakers.com) od ukupno 3.377.340 korisnika Fejsbuka iz Srbije (podaci s kraja 2012. godine). Dakle, kada je reč o ovoj starosnoj grupi, broj korisnika Fejsbuka procentualno premašuje udeo ove populacije u ukupnom broju stanovnika Srbije. Koji god da su razlozi njihovog prisustva na najvećoj i najpopularnijoj društvenoj mreži, traženje posla sigurno nije među najučestalijim. Ako tražite posao, imaćete mnogo više sreće sa svetskom poslovnom društvenom mrežom LinkedIn, jer ona povezuje poslodavce i osobe koje traže posao.

 

LinkedIn trenutno ima 260.976.678 korisnika, a Srbija je na 70. mestu sa 304.472 korisnika. Od tog broja, 17% čine osobe starosti od 25 do 44 godine. Velika nesrazmera između broja korisnika Fejsbuka i LinkedIna u ovoj starosnoj grupi tipična je za zemlje u razvoju, u kojima se društvene mreže uglavnom koriste za zabavu. Na ovu nesrazmeru utiče i mnoštvo drugih faktora: nezrelost tržišta rada, niža IT pismenost, mali broj poslodavaca iz informaciono-komunikacione industrije, viši stepen korupcije, nedovoljno razvijen HR sektor…

 

Kad sve to uzmemo u obzir, neverovatno zvuče podaci da se na svetskom nivou na LinkedInu pojavi 77% oglasa za posao, a čak 48% se može naći isključivo na ovoj poslovnoj društvenoj mreži (izvor: LinkedIn). U razvijenim zemljama to je čini ne samo dominantnom platformom za oglašavanje poslova i regrutovanje kandidata već i za stvaranje profesionalnih krugova i direktnu komunikaciju sa poslodavcem. Doduše, i u zemljama u razvoju, u koje spada i Srbija, broj LinkedIn korisnika je u stalnom porastu. Statistički gledano, što je privreda države razvijenija, a tržište rada zdravije i konkurentnije, to je veći broj korisnika LinkedIna.

 

U Telenoru svi oglasi koji se objavljuju na portalu karijera.telenor.rs objavljuju se i na portalu LinkedIn. U velikom broju slučajeva osobe koje vide oglase za posao, čak i kad nisu lično zainteresovane da se prijave, znaju nekog iz svog profesionalnog okruženja za koga misle da bi bio dobar kandidat i proslede mu link.

 

Postalo je uobičajeno da stručnjaci u Službi ljudskih resursa u Telenoru pogledaju LinkedIn profil kandidata, a iz iskustva znamo da se to radi i u drugim kompanijama. Od kvalitetno popunjenog profila korist imaju i kandidati i poslodavci. Takav profil kandidatu omogućava da istakne ono u čemu je najbolji i sazna dodatne informacije o poslodavcu, a poslodavcima se otvara mogućnost da provere radnu biografiju, angažovanost kandidata i pročitaju mišljenja osoba sa kojima je radio.

 

Telenorovi HR menadžeri obraćaju pažnju i na eventualna neslaganja između podataka dostavljenih u CV-ju i onih na LinkedIn profilu. Na primer, ako kandidatu u CV-ju piše da ima pet godina iskustva kao softverski inženjer, a to nigde nije navedeno na LinkedInu, onda to nepodudaranje može umanjiti šanse kandidata da prođe u sledeći krug selekcije.

 

I ne zaboravite, ako ste već odlučili da imate LinkedIn nalog ili planirate da to učinite, važno je da profil popunite do kraja i unesete podatke o svom radnom iskustvu, obrazovanju, znanju i veštinama. Vaš profil je vaša profesionalna lična karta.

 

Saveti:

 

  1. Popunite u celini svoj LinkedIn profil i što detaljnije opišite šta ste sve radili u svojoj karijeri.
  2. Zatražite od prethodnih poslodavaca i kolega da vam ostave preporuku na profilu koja će biti vidljiva budućim poslodavcima.
  3. Odaberite profesionalnu fotografiju koja vas najbolje oslikava.
  4. Povežite se sa kolegama sa kojima ste radili, jer što vam je veća mreža kolega i prijatelja na LinkedInu, veća je šansa da će neko od njih objaviti neku informaciju o potencijalnoj poslovnoj prilici koja vama odgovara.
  5. Pratite kompanije koje su u vašoj sferi interesovanja, u kojima biste želeli da radite. Tako ćete imati mogućnost da kontinuirano pratite prilike za zaposlenje koje mogu biti od značaja za vašu karijeru.

 

Više informacija možete naći na Telenorovoj zvaničnoj LinkedIn stranici.


 


Razvoj u Telenoru


Želja za usavršavanjem je univerzalna ljudska osobina. U Telenoru je razvoj zaposlenih od ključne važnosti zato što znamo da samo oni koji kontinuirano unapređuju svoja znanja, veštine i sposobnosti mogu ići u korak sa sve zahtevnijim potrebama tržišta. Trudimo se da stvorimo okruženje koje konstantno stimuliše pojedince i timove da daju više i da budu još bolji.
 
Kako se razvijamo u Telenoru?
 
U Telenoru razvoj zaposlenih se obavlja po 3E modelu, koji je takođe poznat i kao model 70:20:10. Ovaj pristup razvoju primenjuje se širom sveta u najvećim i najuspešnijim kompanijama. Zasniva se na uverenju da se individualni razvoj odvija kroz tri osnovna tipa aktivnosti:

• 70% kroz iskustvo

Učenje i razvoj kroz svakodnevne izazove na koje nailazimo i praktičan rad. Na primer, možete pročitati dobru knjigu o tehnikama prodaje, ali možete i stati ispred klijenta i početi da prodajete. Šta mislite, koja od ove dve metode će vam brže i efikasnije pomoći da naučite da prodajete? U okviru iskustvenog učenja u Telenoru razvojne aktivnosti obuhvataju proširene odgovornosti na trenutnoj poziciji, rad na izazovnim zadacima i projektima, i rotaciju posla.

 

• 20% kroz izloženost

Učenje i razvoj kroz neformalni koučing, dnevne kontakte sa kolegama i menadžerima, i povećanu vidljivost u kompaniji. Telenor je razvio mentorski i koučing program, koji omogućava zaposlenima kontinuirani razvoj.

 

• 10% kroz edukaciju

Učenje i razvoj kroz formalnu i strukturiranu edukaciju, koja podrazumeva treninge, kurseve, seminare, kongrese i elektronsko obrazovanje (e-learning).

 

Ovakav pristup omogućio je da naši zaposleni, timovi i cela organizacija mogu da uče i da se prilagode brzim promenama koje nam tržište telekomunikacija svakodnevno donosi. Kultura visokog učinka, agilnost i angažovanost zaposlenih samo su deo beneficija 3E modela koji nas danas izdvaja kako u Srbiji, tako i u regionu.

 

Gorenavedeni procenti i odnosi na jednostavan način pokazuju da formalni treninzi i razvoj učestvuju zapravo samo jednim delom u sveobuhvatnom učenju u Telenoru, a da izlaskom iz naše zone komfora i kroz interakciju sa kolegama ostvarujemo celovit razvoj. Na kraju krajeva, delovi su potrebni da bismo načinili celinu, zar ne?


 

Oglasi za posao

 
Aktuelne oglase za posao u Telenoru možete pogledati ovde.

 

O biltenu

 
U kvartalnom biltenu Telenor dobre vesti možete naći informacije o Telenoru kao poslodavcu i poslednjim trendovima u domenu ljudskih resursa, korisne savete koji vam mogu pomoći u zapošljavanju i oglase za posao. Ukoliko želite da bilten dobijate imejlom prijavite se na HR mejling listu.
 

Autori tekstova: Ivana Trifunović, Dalibor Radić, Predrag Zlatković i Rade Ilić.
Fotografije: Đorđe Tomić, Dalibor Radić i Filip Filipić.